Cuando sea antropologa es dificil - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Janneke Vriens - WaarBenJij.nu Cuando sea antropologa es dificil - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Janneke Vriens - WaarBenJij.nu

Cuando sea antropologa es dificil

Door: Niet ik

Blijf op de hoogte en volg Janneke

04 Maart 2014 | Colombia, Bogota

Soms heb je pech. Kies je voor een goedkoop hostel wat ok genoeg lijkt. En wat blijkt, het is een crappy hostel met 8 mannen uit een land wat hier niet benoemd zal worden. Deze mannen maken ongegeneerd de meest walgelijke ranzige boer en gorgelgeluiden op de meest ongepaste momenten. Als in, je staat je tanden te poetsen en op geen halve meter afstand hoor je het geluid van een kikker met TBC. Je wéét tot in je tenen dat je niet moet kijken, maar in een moment van zwakte kijk je in ´t gootje en zie je een fluim in het roostertje.
Zit je relaxt in het tuintje, schrik je paranoia op omdat je zou kunnen zweren dat er op geen 2 meter afstand een meneer met een zekere achtergrond stikt in z´n soep (ze koken 3 x per dag, de geuren zijn niet te harden). Meneer bevindt zich gewoon in de keuken.
Een zelfrespecterend antropoloog mag niet generaliseren maar vanaf nu vind ik mensen behorend tot een bepaalde nationaliteit smerig. De kots komt omhoog. Zo´n oprechte hekel dat ik m´n naar kattepis stinkende schoenen nét zo neer heb gezet dat ze er last van zouden moeten hebben.

Ik schaam me diep...

  • 05 Maart 2014 - 07:14

    Piet:

    Hoe was 't ook weer:

    We zijn allemaal mensen ! (mmar sommigen hebben bijscholing nodig)

  • 05 Maart 2014 - 09:32

    Linda:

    Was dat t hostel waar je gisteren vandaan hebt geskypet? Klinkt gezellig... Je bent in ieder geval goed bezig geweest! Goed leesvoer op de website gezet! Ik heb nu ook weer via de mail een melding gekregen dat er nieuwe verhalen op de website staan, helemaal top!

    X

  • 05 Maart 2014 - 09:35

    Mam:

    Leuk geschreven juf wij zijn trots volgens Piet.

  • 06 Maart 2014 - 20:35

    Jan:

    Wel een voordeel voor ons.
    Dan vallen wij straks allemaal weer mee!

  • 12 Maart 2014 - 01:23

    Marijke:

    Niet dat het iets uit zou moeten maken, maar je maakt me wel nieuwsgierig hoor... Mag ik een hint?

  • 23 Maart 2014 - 20:36

    Es*:

    Hahaha heeft het met etniciteit te maken of misschien met GENDER mwhoehahahhahaha ;-) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

Janneke

Granjerita Juanita gaat de boer op in Colombia! Speciaal voor jullie een waarbenjij.nu naam die niemand kan uitspreken. Juanita is een spaanse versie van Janneke (waar ik overigens een hekel aan heb) en granjerita is mijn versie van "boerinneke". Volgens mij is het geen echt spaans woord, maar dan is het leuk verzonnen toch? De komende maand zit ik op een boerderij bij Manizales. Hopelijk compleet "of the grid" dus regelmatige updates via deze waarbenjij.nu hoef je niet te verwachten! Ben benieuwd hoe interessant dit is voor de thuisblijvers, als ik een beetje de hippie uit ga hangen op het platteland. Dus... Eerst was ik niet van plan iets van een blog bij te houden, maar vooruit, kwebbeltante als ik ben, bij tijd en wijle wil ik graag wat met jullie delen. En uiteraard wil ik jullie deelgenoot maken van eventuele ontknopingen: Lukt het stoppen met roken? Werken cocabladeren werkelijk tegen hoogteziekte? Blijkt de boer toch een cocaboer? Ik heb mijn geitenwollensokken aan, ik ben er klaar voor! Xx

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 7555

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: