Juanita en la ciudad - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Janneke Vriens - WaarBenJij.nu Juanita en la ciudad - Reisverslag uit Bogota, Colombia van Janneke Vriens - WaarBenJij.nu

Juanita en la ciudad

Door: Janss

Blijf op de hoogte en volg Janneke

11 Januari 2014 | Colombia, Bogota

Hoppeta, daar ben ik dan, in Bogota! Hopelijk heb ik alle shit al achter de rug, want gisteren waren spontaan mijn camera en portemonnee verdwenen uit mijn tas. Bogota is niet lief voor me!!
Nu ben ik werkelijk aan alle kanten gewaarschuwd, de "kijk uit voor lijst" was uitgebreid, van overhemden (ze kunnen drugs in de kraag stoppen) tot knappe beachboys, maar wie had dit verwacht? Het is gewoon te ironisch voor woorden! Ik zat te lezen op een pleintje, tas netjes tegen me aan, het was rustig. Op een gegeven moment is er een irritante gast die tegen me aan begint te lullen. Mijn spaans gaat prima, en de krachttermen als: laat me met rust en oprotten komen vloeiend uit mijn mond, zo ook deze keer. Er staat een politieagent op 3 meter, dus ik schreeuw nog in het nederlands: aan jou hebben we ook niets! Achteraf gezien was dit waarschijnlijk het moment dat er een hand in mn tas ging, want de rest van de tijd lag hij op schoot. Om de ironie compleet te maken: ik moest zo lachen om het tafereel ietsje later waarbij de irritante dude de politieagent stond uit te dagen dat ik er een tekening van heb gemaakt (ik kan helemaal niet tekenen). Ik heb dus een tekening van het moment waarop ik beroofd ben... Shiiiiit!
Daarbij voel ik me nu ook niet heel erg lekker. Tijd voor rust, regelmaat en reinheid op de boerderie! Snel weg uit Bogota!! (waar het zojuist ook nog eens hard is gaan regenen).

Ps. ik had een paar leuke fotos, maar de camera is dus foetsie. Het enige wat ik heb is een extreem lelijke tekening van het moment waarop ik bestolen ben! Uiteraard baal ik er van, maar ik vind het eigenlijk ook gewoon hilarisch!!

  • 11 Januari 2014 - 22:06

    Bart:

    Woof!

  • 12 Januari 2014 - 01:22

    Marijke:

    Juanita la pintora ;) Beterschap!! En hulde voor je positieve kijk op zo'n beroerd begin! Kusje

  • 12 Januari 2014 - 08:39

    Anneke:

    Jippie een blog.. kan je zo in de gaten houden en op de hoogte tegelijk ;-)
    Wat en begin zo. .Gelukkig hebben we de ehh. . tekeningen nog ! Snel door naar de boerderie.

  • 12 Januari 2014 - 14:21

    Jeanne Van Dommelen:

    Gelukkig ben je positief ingesteld Janneke.
    Hopelijk zat je bankpasje er niet bij en heb je snel weer een nieuwe camera.
    Fijne tijd op de boerderij gewenst! groet Jeanne

  • 12 Januari 2014 - 16:30

    Marc En Ria:

    Hoi Janneke

    Wat fijn dat we af en toe iets van je kunnen vernemen. Superknap wat je doet en hoe je t doet. Lekker positief en dat heb je nodig bij zo'n reis.
    Geniet van je avontuur!!

    groetjes van je oom Marc en Ria

  • 12 Januari 2014 - 23:26

    Ome Ben:

    Ongelofelijk, het klinkt net als the avonturen van Suske (die er niet is) en Wiske.

    Hopelijk ga je snel prettige avonturen beleven.

    Gr
    Ome Ben

  • 13 Januari 2014 - 21:37

    Chris:

    Het zal Jannneke weer niet wezen. Sufke i.p.v. Suske. Maar goed weer een ervaring rijker.
    In ieder geval hoop ik ook dat je geweldig veel prettige ervaringen op gaat doen en enorm veel succes met je verdere reisplanningen
    groet Chris en Ellie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Bogota

Janneke

Granjerita Juanita gaat de boer op in Colombia! Speciaal voor jullie een waarbenjij.nu naam die niemand kan uitspreken. Juanita is een spaanse versie van Janneke (waar ik overigens een hekel aan heb) en granjerita is mijn versie van "boerinneke". Volgens mij is het geen echt spaans woord, maar dan is het leuk verzonnen toch? De komende maand zit ik op een boerderij bij Manizales. Hopelijk compleet "of the grid" dus regelmatige updates via deze waarbenjij.nu hoef je niet te verwachten! Ben benieuwd hoe interessant dit is voor de thuisblijvers, als ik een beetje de hippie uit ga hangen op het platteland. Dus... Eerst was ik niet van plan iets van een blog bij te houden, maar vooruit, kwebbeltante als ik ben, bij tijd en wijle wil ik graag wat met jullie delen. En uiteraard wil ik jullie deelgenoot maken van eventuele ontknopingen: Lukt het stoppen met roken? Werken cocabladeren werkelijk tegen hoogteziekte? Blijkt de boer toch een cocaboer? Ik heb mijn geitenwollensokken aan, ik ben er klaar voor! Xx

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 7549

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: