Jeanek en el campo, foto´s - Reisverslag uit Manizales, Colombia van Janneke Vriens - WaarBenJij.nu Jeanek en el campo, foto´s - Reisverslag uit Manizales, Colombia van Janneke Vriens - WaarBenJij.nu

Jeanek en el campo, foto´s

Door: Jeanek

Blijf op de hoogte en volg Janneke

19 Januari 2014 | Colombia, Manizales

Ik zou zweren dat je vroeger gewoon een onderschrift bij de foto´s kon plakken. Grrrr. Dan maar op deze manier:

1. Een knipoog van Menino
2. M´n voortuintje
3. Los patos, de eenden
4. Lara, wat een hondenleven
5. Larita
6. Na 1 dagje werken keek ik naar mijn benen en dacht: ¨Beter draag ik vanaf nu een lange broek¨ Gek genoeg had ik hier nog geen jeuk
7. Uitzichtje!
8. Nieve en Pecosos aan het spelen (als je niet uitkijkt zit je hier middenin)
9. De tuin, achter zie je mijn casita
10. Albergue Azul heeft een weelde aan prachtige bloemen
11. Trots op m´n werk, de mais ´aangeaard´ *ja, ik leer hier ook nederlandse woorden* en bemest in de hitte.
15. Dag 2: zag ik een overeenkomst tussen mijn benen en de vlekken van Lara, de Dalmatier.
18. Zo loop ik er ´s avonds bij. Dit draagt bij aan m´n broer z´n theorie van zijn zus als Syrieganger, maar for your information, dit is gewoon muggenwering.
19. Niet echt een duidelijke foto, maar toch een impressie. Dit is wat ik zie als ik in bed lig, kijkend naar de maan!
20. Dag 3: viel me op dat de kleur van mijn de muggenbulten zo mooi matchten met mijn matras en nagellak...
21. Je bent een verpleegkundige of niet, kleine poepobsessie. Dit was mijn dagje als opperboerin, toen ik tussen de mest van de geiten dit aantrof. Waarschijnlijk is het een miskraam.
23. Dit is Cleopatra, exact even oud als mijn neefje Stef. Geniet van zijn middageten, verse geoogste hierbas!
25. Bij helder weer zie ik in de verte besneeuwde toppen en de krater van een vulkaan.
26. Zelf brood bakken in de oven
27. Niet de charmantste, maar tot nu toe de beste foto van Cecilia voor de oven.
33. Ja, ik draag geitenwollensokken en ze zitten heerlijk. Noot: dit zijn niet zomaar geitenwollensokken, dit zijn door tante Maria gebreide geitenwollensokken!!!


Het uploaden moest één voor één en heeft me in totaal ruim 2 uur gekost. Hier moeten jullie het voorlopig mee doen!!!

  • 19 Januari 2014 - 18:56

    Piet:

    Prachtig. Jammer van de muggenbulten maar de foto's ervan zijn duidelijk. We leven mee.
    Gr.

    Piet

  • 19 Januari 2014 - 19:36

    Mam:

    De foto's zijn geweldig mooi, pas op voor de muggen! Liefs .

  • 19 Januari 2014 - 19:53

    Piet:

    Maar 't zijn wel MIJN sokken.

  • 19 Januari 2014 - 22:59

    Birgit:

    Ha Janneke,

    Mooie foto's, jammer van die gigantische muggenbulten!!!!
    Een goede tijd aldaar.

    Groet Engelbert & Birgit

  • 19 Januari 2014 - 23:01

    Birgit:

    Goede sokken he, ik heb ze ook!!! (Van Engel!!!!)

  • 20 Januari 2014 - 16:46

    Rinel:

    Bedankt voor de verslagen en de mooie foto's, zo krijgen wij ook een indruk van jouw leventje daar.
    Ik kan me voorstellen dat het (buiten de muggen en de gevolgen daarvan) echt genieten is.
    groetjes, Rinel.

  • 21 Januari 2014 - 17:45

    Linda:

    Wow, wat een paradijsje! (Op de muggenbultjes na dan...) Je komt toch wel terug, hihi! En je nieuwe vrienden zijn helemaal te gek!
    Ben jij de enige wwoofer? Of is/komen er nog anderen?
    Update hier: Stef heeft zijn eerste tandje! De enorme poepbroeken zijn klaar, hij lijkt bijna te gaan kruipen

    Veel liefs,

    Je schoonzus

  • 22 Januari 2014 - 02:13

    Maria La Carnivora:

    Foto 22 met ui, een knoflookje en masala por favor ;)

    Misschien nog een maand of twee wachten, maar ze zien er veelbelovend uit. Smakelijk eten!

  • 22 Januari 2014 - 03:18

    Janneke:

    Ik ben idd de enige wwoofer schoonzuslief. Is hier één en al rust regelmaat en reinheid. Alhoewel, er is nu een Doesnie al een uur aan t blaffen en heb al zo vaak Doesnie gezegd!!!
    Enne Maria la carnivora, weet je zeker dat je niet 21 bedoeld ;-P

  • 25 Januari 2014 - 02:51

    Fu Jong Hoi:

    @ Janneke en Maria la carnivora: als jullie er niet uitkomen over nummer 21 of 22, kan ik jullie die honden ook erg aanraden! Five spices toevoegen en smullen maar!

  • 25 Januari 2014 - 03:10

    Don't Mess With Rabies:


  • 29 Januari 2014 - 15:18

    Boer Jan:

    Hi Janneke,
    Ik ken je niet persoonlijk, maar je lijkt me iemand die wel van verre bestemmingen en het boerenleven houdt. Houdt je toevallig ook van mannen met issues en ben je iemand zonder eigen mening? Je bent van harte welkom op mijn boerderij in Canada!
    Groet, Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Colombia, Manizales

Janneke

Granjerita Juanita gaat de boer op in Colombia! Speciaal voor jullie een waarbenjij.nu naam die niemand kan uitspreken. Juanita is een spaanse versie van Janneke (waar ik overigens een hekel aan heb) en granjerita is mijn versie van "boerinneke". Volgens mij is het geen echt spaans woord, maar dan is het leuk verzonnen toch? De komende maand zit ik op een boerderij bij Manizales. Hopelijk compleet "of the grid" dus regelmatige updates via deze waarbenjij.nu hoef je niet te verwachten! Ben benieuwd hoe interessant dit is voor de thuisblijvers, als ik een beetje de hippie uit ga hangen op het platteland. Dus... Eerst was ik niet van plan iets van een blog bij te houden, maar vooruit, kwebbeltante als ik ben, bij tijd en wijle wil ik graag wat met jullie delen. En uiteraard wil ik jullie deelgenoot maken van eventuele ontknopingen: Lukt het stoppen met roken? Werken cocabladeren werkelijk tegen hoogteziekte? Blijkt de boer toch een cocaboer? Ik heb mijn geitenwollensokken aan, ik ben er klaar voor! Xx

Actief sinds 11 Jan. 2014
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 7560

Voorgaande reizen:

11 Januari 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: